måndag 23 februari 2015

Släpp av mig från karusellen

Jag älskar att gå på parker och åka alla möjliga attraktioner och även om det har varit ett billigt nöje de senaste två veckorna så känner jag mig mer än redo att bli avsläppt från den här karusellen. Jobbat, smärta i ögonen, migrän och så har jag däckat i typ tolv timmar för att börja om dagen efter. Och som om inte det räckte så fick jag yrsel i fredags efter en flygresa. Så de senaste dagarna har vi växlat mellan sjögång, sjösjuka, yrsel, illamående, smärta i ögonen och migrän. Mao bara liiiite svårt att skriva i bloggen.

Men skam den som ger sig och lite roligt måste man ju få ha så jag hängde på delar av familjen på kryssning till Åland i helgen. Sov fram till 12 på lördagen efter att ha slocknat typ 18 på fredagen. Den här kroppen ska inte vinna över mig. JAG BESTÄMMER! Packa och fixa mig inför resan! Jag lyckades komma ombord och hann faktiskt äta eftersom vi hade den tidiga buffen. Sen var det direkt till hytten och så slocknade jag vid 19 och vaknade 8 morgonen efter. Tur att man fick en egen, skapligt fräsch hytt och jag hörde inte ett smack av discot som pågick rakt över min hytt. Himla tur också att det var några fler som åkte så de kunde umgås. Helt ärligt så kom min syster förbi nån timme på kvällen för att kolla att jag var ok men jag har inget minne av vad vi pratade om så jag måste nog ha pratat i nattmössan den timmen.

Vaknade med kraftig yrsel, illamående och sjösjukekänsla - man är ju billig i drift - behövde ju inte ens spendera några pengar kvällen innan för att få må så här. Sjösjukan lindrades faktiskt när vi kom ut på öppet hav då båten började gunga i min yrselrytm. Orkade faktiskt att hålla mig vaken hela tiden tills jag kom hem vid 17 då jag stupade i säng igen och sov fram till i morse. 

Jag kan ju meddela att i morse var jag inte så uppstudsig eftersom den där sjösjukan, yrsel, illamåendet och smärtan i ögonen inte vill ge med sig - MEN jobba ska man ju så kravla ur sängen och raggla till jobbet för jag sjåpar mig säkert bara. Men på resan till jobbet så fick till och med jag nog och fick kasta in handduken och inse att jag inte skulle fixa att sitta framför en datorskärm idag. Jag orkar max en halvtimme och sen måste ögonen vila. Det fick bli en dag på akuten - lyckosten jag! 

Akutbesöket får bli en egen liten saga - för det brukar det ju vara. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar