torsdag 26 mars 2015

Zzzzzzzz

Trött är bara förnamnet på mitt läge just nu. Efter några fler provtagningar och läkarbesök så visar det sig att järnet har typ komplett försvunnit men även D-vitaminet har tydligen också beslutat sig för att fly sin kos. Och båda har liksom en funktion för att orka hålla ögonen öppna. Har nu börjat att knapra tabletter för dessa brister men om inte järntabletterna funkar blir det intravenöst. Att få järnbrist är inte helt ovanligt när man knallar omkring med kroniska inflammationer i kroppen. Har man SLE så tål man ju inte solen - den kan ju starta ett allvarligt skov - och solen är ju den huvudsakliga källan för att fylla på D-vitaminet. 

Kan ju meddela att efter 10 dagars knaprande så är jag tröttare än nånsin. Jag är så trött så jag hinner knappt få ner huvudet på kudden innan jag somnar. Så häromdagen slocknade jag i nåt konstigt läge och på morgonen vaknade jag i exakt samma läge med en kropp som hade behövt ett besök av nåt benknäckargäng för att räta ut kroppen. Ovanpå det så hade jag på nåt sätt fått in min underläpp mellan bettskenan och tänderna och legat och pressat på den hela natten. Är man trött då man inte ens känner att man håller på att mosa underläppen? För mig är det i alla fall en helt ny nivå på trötthet. Se där - jag har ju fått lära mig nåt nytt igen.

Men sjuk är jag ju inte - har bara en knasig kropp - så jobba måste man ju - livet får tydligen komma sen.

Hoppas att de här pillrena snart sparkar in så jag kan orka skriva mer i bloggen igen om allt som snurrar i skallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar