lördag 14 mars 2015

Tjuven

Vet ni, nu har jag ju fått fundera lite mer under veckan. Jag bara undrar hur sjutton något bara kan försvinna ur kroppen? Man äter som vanligt, en normalt varierad kost och så är det bara helt plötsligt nåt som poff - är borta. Hur fasiken går det till? Jo men visst - jag har ju kommit underfund med att den där rackarns vargen inte bara hugger när det passar. Det är tydligen också ett riktigt lömskt djur som bara smyger in och snor saker från en - värsta sortens tjuv alltså. Hade jag ingen aaaaaning om - se där, igen fick man lära sig något nytt. Egentligen borde jag inte vara förvånad - det är ju ett rovdjur som gillar blod så det är väl klart att han måste se till sin brödföda, så klart. Det som dock gör mig riktigt förvånad är att inte läkarna har bättre koll på den här tjuven - jag kan ju liksom inte vara den första som blir bestulen på det här oförskämda sättet - eller? Men det kanske funkar som när man blir rånad i hemmet - ett lågt prioriterat ärende helt enkelt.

Man blir ju lite nervös nu och undrar ju vad mer det här djuret får för sig att sno. Ruggigt integritetskränkande är det i alla fall när någon bara stövlar på helt oinbjuden och snor saker rakt av och framförallt utan att lämna tydliga spår efter sig. Jag skulle behöva skaffa ett sånt där skalskydd, ni vet, som man har på huset. Vet inte men det känns som att det skulle vara tryggare då fast då hamnar man väl i stället i den där falska känslan av trygghet - det finns ju alltid nån jäkel som lyckas smyga in ändå.

Men det är väl som vanligt bara jag som får såna här konstiga funderingar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar